El Prat de Llobregat

“Parlem: Identitat de gènere i orientacions sexuals”

  • Actualitzat:
  • Creat:

Associació Chrysallis

Aquest dimarts 23 de maig, l’agrupació socialista del Prat va acollir la xerrada “Parlem: Identitat de gènere i orientacions sexuals”.

Organitzada per la Secretaria d’Igualtat del PSC El Prat amb motiu del Dia Internacional contra l’LGTBI-Fòbia, vam comptar amb la participació de l’Associació Chrysallis Catalunya, entitat fundada al 2015 i formada per 70 famílies que lluiten pels drets dels infants transsexuals.

El portaveu socialista a l’Ajuntament del Prat, Juan Pedro Pérez, va ser l’encarregat de moderar el debat i fer la introducció, on va destacar la importància de buscar espais de diàleg per construir una mirada integradora vers la nostra societat. Així ho va recalcar durant l’acte: “és important organitzar actes com aquest per explicar la realitat d'aquestes famílies davant d’una societat que encara ha d'aprendre”.

Per part de l’Associació Chrysallis, ens van acompanyar el David Tello i el Jaume Ulldemolins, President i Secretari de l’associació, per explicar-nos la seva experiència i la de l’entitat.

D’acord amb les paraules del portaveu, van remarcar que el punt de partida per aconseguir una societat respectuosa amb la diversitat és l’escola, però que l’àmbit familiar és molt important, sobre tot durant l’etapa de transició que viuen els menors transsexuals. Hem de superar la necessitat de la societat actual de classificar-nos en tots els àmbits: el legal, hospitalari, etc...

L’associació Chrysallis centra els seus esforços en modificar la Llei 3/2007, que aborda la transsexualitat com una patologia, qüestió que no facilita la transició d’aquest col·lectiu i n’incrementa els obstacles.

Aquestes són les principals demandes per a la reforma de la llei:

  • Protecció del dret a la identitat
  • Despatologitzar la transsexualitat
  • Penalització de la discriminació
  • Formació dels professionals
  • Divulgació i educació per als alumnes
  • Respectar la identitat sentida de l’alumne